Wednesday, November 19, 2014

Tips Hindari RAMBUT BERBAU

Gadis berhijab atau tidak pasti berdepan dengan risiko masalah rambut berbau. Jika rupa paras terjaga cantik, jadi kesihatan rambut tidak boleh diabaikan kerana ia dikatakan mahkota bagi wanita.


Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan masalah rambut berbau, lebih-lebih lagi bagi mereka yang bertudung. Ini kerana rambut sentiasa tertutup.Bahkan jika kesuntukan masa, pasti ramai gadis yang akan menyarungkan sahaja hijab dalam keadaan rambut yang masih basah dan keadaan itu akan mengundang masalah rambut berbau.

TIPS HINDARI RAMBUT BERBAU

GUNA AIR SEJUK
Sebaik-baiknya gunakan air sejuk untuk mencuci rambut dan bukannya air panas.Air sejuk sangat berkesan untuk memberikan kesegaran kepada kulit kepala.


PILIH TUALA
Tuala memainkan peranan yang sangat penting ketika mengeringkan rambut.Sebaik-baiknya gunakan tuala yang lembut untuk bahagian kepala.Lap rambut bermula dari bahagian bawah dan ulang langkah ini beberapa kali sehingga rambut kering.

CUCI RAMBUT
Ramai yang beranggapan mencuci rambut sekerap mungkin boleh menyebabkan rambut rosak.Sebenarnya, mencuci rambut dapat membersih dan membuang segala kotoran yang melekat pada kulit kepala dan rambut.

Selain itu, pilih SYAMPU YANG SESUAI dengan jenis rambut anda.Sebaik-baiknya, cuci rambut selang sehari.

Sekiranya anda mengalami masalah rambut seperti rambut gugur, kulit kepala berminyak, kelemumur,rambut berbau saya mencadangkan anda untuk menggunakan PRO SANTE HAIR CARE. Ia merupakan PILIHAN TERBAIK, HALAL dan DIJAMIN 100% SEMULAJADI.Sila klik gambar dibawah untuk mengetahui info lanjut mengenai Pro Sante Hair Care.

Untuk mendapatkan Produk Shaklee atau pertanyaan lanjut,sila hubungi

MAS NEZA
SMS/Whatsapp : 016-607 3849
E-mail : masneza223@gmail.com


No comments:

Post a Comment