Tuesday, November 25, 2014

Tips Bersihkan Alatan Persolekan Anda

Apabila bersolek, kita pasti akan menggunakan peralatan solekan seperti berus dan span.Rata-rata wanita pasti akan memiliki sekurang-kurangnya satu set peralatan solekan yang mana walaupun tidak selalu digunakan, setidak-tidaknya pasti ada beberapa alat yang sering dibawa ke mana sahaja.

Tetapi tahukah anda bahawa bakteria boleh tersebar melalui alat solek?

Di sini saya kongsikan 3 Cara  untuk membersihkan alat mekap.

BERUS MEKAP
Terdapat beberapa pembersih khusus untuk berus yang berada di pasaran.Apa yang penting, pilih jenama yang boleh dipercayai agar bahan kimia yang digunakan untuk membersihkan peralatan mekap tidak memberikan kesan pada wajah kulit anda.

AIR PANAS
Jika kesuntukan masa, rendamkan peralatan solekan ke dalam air panas selama beberapa minit.Namun, pastikan air tersebut BUKAN air mendidih kerana ini boleh menyebabkan kerosakan pada peralatan tersebut.

PEMBERSIH SABUN
Sebaik-baiknya gunakan pembersih sabun yang lembut untuk alat solek anda.Anda boleh menggunakan sabun mandi atau syampu bagi menghilangkan segala kekotoran pada span atau berus.

Dah bosan dengan kulit wajah yang bermasalah? Ayuh dapatkan penyelesaian dengan Shaklee. 100% semulajadi,selamat dan halal.Sila klik ikon dibawah untuk info lanjut.

Untuk mendapatkan Produk Shaklee atau pertanyaan lanjut,sila hubungi

MAS NEZA
SMS/Whatsapp : 016-607 3849
E-mail : masneza223@gmail.com

No comments:

Post a Comment