Friday, May 30, 2014

[TIPS] 5 Cara Berkesan Turunkan Berat Badan

Tiada jalan mudah untuk menurunkan berat badan.Proses menurunkan berat badan memerlukan seseorang itu melakukan pelbagai cara termasuk aktiviti fizikal,amalan gaya hidup sihat dan sebagainya.

1) SASARAN BERPATUTAN


Tentukan sasaran yang kecil dan sederhana untuk menurunkan berat badan.Sebagai contoh, anda nak turunkan berat 20 kg.Mustahil dalam sebulan dapat kurangkan berat sebanyak 20 kg.Justeru, cuba kecilkan sasaran anda. 1 bulan turun 5 kg, dalam 4 bulan, 20 kg dapat diturunkan.
Cara ini juga dapat mengelakkan anda terlalu stress untuk menurunkan berat pada kadar yang besar (20kg).
Boleh juga mencuba SLIMMING SET Shaklee.Sila klik SINI.

2) BAKAR KALORI
Lakukan apa sahaja aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh.Hanya ini sahaja cara yang efektif untuk membakar kalori dan lemak dalam tubuh.
Boleh cuba, main skipping, hula hoop, naik turun tangga.Aktiviti ini boleh dilakukan secara indoor.Mudah bukan?

3)JAUHI MINUMAN BERKARBONAT
Tahukah anda, setiap tin minuman berkarbonat mengandungi lebih kurang 150-170 kalori tanpa sebarang nutrisi untuk keperluan tubuh.

Jadi, mulai hari ini, SAY NO to Coke, Pepsi dan seangkatan dengannya.

4)SENAMAN DAN BERJALAN KAKI
Anda boleh mencuba senaman sambil menonton TV.Contohnya, berbasikal sambil menonton TV selama 20 minit.Secara tidak lansung, anda akan berjaya membakar kalori  tanpa sedar. Mudah kan?

5) BIJAK MEMILIH MAKANAN
Elakkan makanan berkalori tinggi seperti mentega, mayonese,susu penuh krim, coklat, gula-gula, ais krim.Jika anda teringin memilih makanan ini, pilihlah makanan yang rendah atau tanpa lemak.


MAKLUMAT LANJUT dan mendapatkan PRODUK Shaklee
hubungi
MAS NEZA 016-607 3849

No comments:

Post a Comment