Monday, November 3, 2014

AWAS! Sakit Jantung Pembunuh No 1 / Cegah Dengan Omega Guard Shaklee

Sakit jantung antara penyakit kronik yang amat menggerunkan.Bagaimana Omega Guard membantu mengurangkan risiko pengguna daripada menghidap penyakit pembunuh nombor 1 di Malaysia ini? Ayuh kita teliti satu persatu.


Jantung adalah organ yang terdapat di dalam badan kita. Ia dibina dari otot yang kuat dan mendapat bekalan darah dari jaringan saluran darah yang mengelilinginya. Jantung mengepam darah untuk membekalkan oksigen dan zat makanan ke seluruh badan melalui sistem peredaran darah. Jantung yang sihat berupaya mengepam 10 ribu liter darah sehari dan berdenyut kira-kira 100 ribu kali sehari iaitu antara 60 hingga 80 kali seminit. Sakit jantung berlaku apabila salur darah jantung menjadi sempit. Penyempitan ini berlaku kerana dinding sebelah dalam saluran darah diselaputi lemak terutamanya kolesterol.


FAKTOR -FAKTOR PENYEBAB SAKIT JANTUNG

  • TEKANAN PERASAAN

Tekanan perasaan menyebabkan degupan jantung meningkat dan tekanan darah juga meningkat.


  • MEROKOK

Merokok menambah kemungkinan anda mengalami sakit jantung sebanyak tiga hingga enam kali. Di antara kesan asap rokok ialah pertama, pembekuan darah. Kedua, pemendapan lemak di dinding saluran darah dan ketiga, mengurangkan bekalan oksigen ke jantung.


  • GAYA HIDUP TIDAK SIHAT

Kandungan lemak yang tinggi dalam badan juga akan mempertingkat risiko kepada penyakit jantung. Seseorang yang kurang menjalani aktiviti fizikal atau bersenam akan meningkatkan risiko sakit jantung. Senaman adalah penting bagi menguatkan otot, dan membaiki pengaliran darah ke jantung. 


  • DARAH TINGGI

Penyempitan saluran darah akibat dari darah tinggi akan menyebabkan jantung terpaksa mengepam darah lebih kuat. Akibatnya saluran darah akan menjadi lebih tebal dan ini akan menyukarkan saliran darah ke seluruh tubuh badan. Oleh itu, lebih tinggi tekanan darah maka akan lebih besarlah risiko serangan jantung.

SIMPTOM 

  1. sesak nafas 
  2. berdebar
  3. letih lesu
  4. berpeluh dingin 
  5. rasa pitam
  6. pengsan

BAGAIMANA OMEGA GUARD MENGURANGKAN RISIKO SAKIT JANTUNG?

Omega Guard diperbuat daripada ikan laut air sejuk dan bukannya daripada hati ikan (seperti kebanyakan minyak ikan di pasaran).Perbezaan Omega Guard berbanding minyak iakan yang lain, ianya di suling sebanyak 3x supaya minyak ikan tersebut benar-benar bersih tanpa sebarang pencemaran (tulen).Mengandungi DHA, ALA, EPA yang amat diperlukan dalam badan manusia.


Manfaat Omega Guard untuk jantung:
  • DHA dan EPA yang terdapat dalam Omega Guard menyekat penimbunan lemak yang menyebabkan saluran darah tersumbat.

  • Membantu menurunkan tekanan darah (darah tinggi) dan kepekatan darah.

  • Mengurangkan tekanan.EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi, mengatasi kemurungan.


Oleh itu, jika anda sayangkan jantung anda, pastikan mulai hari ini, anda mengambil OMEGA GUARD setiap hari.Cegah sebelum terlambat!

Untuk mendapatkan Produk Shaklee atau pertanyaan lanjut,sila hubungi

MAS NEZA
SMS/Whatsapp : 016-607 3849
E-mail : masneza223@gmail.com

No comments:

Post a Comment