Tuesday, May 27, 2014

3 Tips Menukar Diet Makanan

Memilih makanan yang mempunyai pelbagai zat dan nutrien amatlah penting dalam mengekalkan kesihatan diri.Oleh itu, setiap individu haruslah mempunyai diet yang seimbang agar kesihatan dan metabolisme badan dapat ditingkatkan. Ikuti 3 Tips dibawah untuk menukar diet makanan kepada diet yang seimbang.





1) MELAKUKAN PERUBAHAN TABIAT MAKANAN YANG MUDAH UNTUK DILAKUKAN

Maksudnya, anda lakukan perubahan yang simple dalam tabiat makanan anda.Sebagai contoh, anda suka makan Twisties atau kudapan.Cuba tukar kepada makan buah-buahan. Simple kan.
Tukar tabiat buruk anda

Amalkan lebih makan buah-buahan berbanding snek


2) MEMBUAT SASARAN 
Lakukan perubahan diet secara perlahan-lahan tetapi BERTERUSAN untuk mendisiplinkan diri. Kaedah melakukan perubahan secara drastik seperti menukar diet 100% adalah TIDAK BIJAK kerana selalunya ia tidak mampu bertahan lama.

Contohnya, anda mahu mencuba diet tanpa nasi. Kebiasaannya anda makan 2 pinggan nasi setiap hari.Tapi disebabkan anda nak cepat sangat kurus, terus tolak nasi.Sepatutnya, anda kurangkan dahulu kadar pengambilan nasi kepada 1 pinggan, kemudian 1 senduk dan lama-kelamaan , anda sudah terbiasa makan tanpa nasi.

3) PECAHKAN SASARAN KE DALAM BENTUK YANG KECIL
Pecahkan sasaran anda kepada bentuk yang lebih kecil.Contohnya, anda nak kurangkan berat sebanyak 20 kg.Jadi, cuba anda pecahkan sasaran, sebulan turun 5 kg.Jadi, anda tidak terlalu stress dan mengejar untuk turun berat sebanyak 20 kg SEKALIGUS.Bahaya tu, berat badan turun drastik.

Anda juga boleh mencuba Slimming Set Shaklee.Sila klik SINI untuk mendapat info tentang Slimming Set Shaklee.

MAKLUMAT LANJUT dan TEMPAHAN PRODUK Shaklee
hubungi

MAS NEZA
016-607 3849

No comments:

Post a Comment