Wednesday, July 31, 2013

Kurangkan Kalori Tingkatkan Daya Ingatan


Kadang-kala, rasa lapar yang keterlaluan membuatkan kita makan berlebihan tanpa memerhatikan jumlah kalori yang diambil.Akibatnya, tanpa sedar anda sudah menambah berat badan,mengundang pelbagai penyakit berisiko dan seterusnya menurunkan ketajaman daya ingatan anda.

Menurut pakar dari Jerman,mengurangkan 1/3 kalori dari jumlah yang anda makan boleh meningkatkan daya ingatan. Di dalam kajian tersebut, responden dibahagikan kepada 3 kumpulan.

Kumpulan 1 – menerapkan pola diet seimbang dengan jumlah kalori normal.
Kumpulan 2 - diet seimbang dengan jumlah asid lemak tidak tepu yang tinggi.
Kumpulan 3 – diet dengan jumlah kalori yang terbatas.(kalori sangat sedikit)

Selepas tiga bulan, kumpulan 1 dan 2 memiliki kemampuan memori yang sama,namun kumpulan 3 menunjukkan kemampuan memori lebih baik.Malah, mereka juga mengalami peningkatan dari segi kesihatan fizikal dengan adanya penurunan kadar insulin.

Tambah pakar diet, diet yang diamalkan ini memelihara sel otak agar tetap sihat sehingga boleh meningkatkan daya ingatan mereka.
Jadi, persoalannya, bagaimanakah kita boleh mengurangkan kalori dalam pemakanan harian?

Ikuti tips di bawah;
1)      Setiap orang mempunyai keperluan kalori yang berbeza mengikut ketinggian dan berat masing-masing.Ketahui kalori yang sepatutnya anda ambil.

2)      Baca label pada makanan.Anda juga dinasihatkan mengira berapakah kalori yang anda telah suapkan kemulut anda untuk setiap makanan. Air kosong/air mineral mengandungi 0 kalori.jadi, amalkan 3 liter air setiap hari.


3)      Ambil Slimming set Shaklee kerana ia dapat memeberikan kesan lapar yang berpanjangan ( anda kurang makan), dan dapat memcahkan kalori dalam badan. Justeru target anda akan tecapai!

4)      Lakukan senaman mengikut kemampuan anda. (hello, bersenam tu tidak semestinya kena berlari, push up 100x.NO ok! Ada byk cara untuk bersenam ni.contohnya, parking jauh sikit dari tempat kerja @ shopping.so uols bolehla berjalan lebih.berjalan pun boleh bakar kalori tau!)

SLIMMING SET SHAKLEE terdiri daripada;
1)      Cinch Shake Mix
-          Membina otot, dan otot akan menaikkan metabolism dan juga membakar kalori.
-          Makanan yang kaya dengan protein,dapat menahan kelaparan yang mana boleh mengurangkan pengambilan makanan pada waktu makan.
-          Indeks glisemik yang rendah (22), sangat sesuai diminum oleh sesiapa walaupun individu yang menghidap diabetes.
-          Penggunaan soya bebas GMO
-          Tinggi kandungan serat- 6 gram setiap hidangan
-          Tiada perasa tiruan,warna dan pemanis



2)      Lecithin
-          1botol Lecithin mengandungi 180 kapsul
-          Dikestrak daripada kacang soya organic (bebas drpd GMO).
-          Membantu menyerap lemak
-          Melindungi hati : mengahalang enapan hati, sirosis hati
-          Pemecahan lemak dan kolesterol
-          Pelansingan –menghalang obesity
-          Meringankan sembelit: pelembut najis yang berkesan,melembap dan meleraikan toksin di dalam usus.( saya sendiri dah mencuba dan memang berkesan!)

3)      Alfalfa
-          1 botol mengandungi 330 kapsul.
-          Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organic yang bebas drpd herbisid, pestisid dan segala bahan kimia.
-          Dikenali sebagai ‘Raja Segala Tumbuhan’
-          10 biji alfalfa menyediakan nutrisi bersamaan dengan segelas susu
-          Mencuci hati, darah dan usus – menghilangkan toksin dari badan dan mengemablikan kenormalan badan yang berasid.
-          Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitive, kurap, bau badan.
-          Menyingkirkan lemak dan kolesterol dalam badan : kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
-          Melegakan keletihan.




SESUAI UNTUK LELAKI DAN WANITA

Shaklee , all natural, all safe!

Untuk mendapatkan Produk Shaklee atau pertanyaan lanjut,sila hubungi

MAS NEZA
SMS/Whatsapp : 016-607 3849
E-mail : masneza223@gmail.com

No comments:

Post a Comment