Thursday, July 4, 2013

ENERGIZING SOY PROTEIN SHAKLEE- MANFAAT, SIAPA YANG PERLUKAN DAN CARA PENGAMBILAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.Apa khabar anda semua? Countdown lagi 6 hari nak berpuasa.Bagaimana dengan persediaan mental, fizikal dan rohani anda? Saya berharap semuanya ok dan berjalan lancar.Saya juga mengharapkan Ramadan kali ini dapat saya tempuhi dengan penuh keimanan dan ketaqwaan.All right, sebut pasal puasa, mesti ada diantara kita yang gastrik, lemah-lesu akibat berpuasa kan? Jadi pada sesiapa yang mengahadapi cabaran getir tiap2 kali berpuasa, jom cuba amalkan pengambilan Energsizing Soy Protein ni. best tau, sesuai untuk orang yang hamil, diet, yang nak kulit cantik + cerah and macam-macam lagi lah.Jom kita berkenalan dengan ESP ni dulu.


Energising Soy Protein ini telah diiktiraf dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki jaminan kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" ( non-Genetically Modified Organism) senang cite, memang 100% asli from nature. Satu tin ESP adalah seberat 850g dan ia dihasilkan drpd 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan tahan lama.

ESP sangat sesuai untuk semua peringkat umur.Tambahan lagi, kandungan Indeks Glisemik (G.I) adalah sangat rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai diminum kepada penghidap kencing manis.

MANFAAT UTAMA ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

  • Awet muda- asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavonea, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita.Ia membantu merendahkan kolesterol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat - genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopous dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja - meransang pertumbuhan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut serta mencerahkan kulit agar kulit tampak berseri.
  • Pembekal tenaga - membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
  • Membaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut beruban, gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki memori - meningkatkan kualiti memori, dorongan seksual dan ransangan.
SIAPA YANG PERLU AMBIL ESP?

<< Individu yang sedang berdiet - ESP memberikan rasa kenyang yang tahan lama justeru sangat bagus untuk diet.
<< Ibu yang sedang menyusukan bayi - ESP terbukti dapat meningkatkan kuantiti susu ibu.
<< Ibu yang sedang hamil - ESP memberikan tenaga tambahan lantas dapat mengurangkan keletihan bagi ibu hamil.
<< Individu yang hendak mendapatkan kulit yang cantik - ESP terbukti dapat mencantikkan, mencerahkan dan membaiki struktur kulit.
<< Individu yang mempunyai masalah kencing manis - Indeks Glisemik ESP adalah rendah (39) jadi, sangat sesuai diminum oleh pesakit kencing manis.


CARA PENGAMBILAN ESP :


Ambil 1 sudu besar ESP dicampur dengan air sejuk @ suam..Jangan campur dengan air panas!!! sebab ia boleh menghapuskan nutrisi dlm ESP. Boleh diambil ketika pagi (breakfast).So, sebelum pergi office atau mana-mana minum dulu ESP.konyang!

Untuk yang berdiet : boleh ambil ESP diantara waktu makan utama untuk memberikan rasa kenyang yang kekal lama. Contoh ; makan tengahari pukul 1.so, minum ESP sebelum pukul 1( dalam pukul 12-12.30).

Resepi lain untuk ESP:

Selain daripada ESP + air suam, boleh jgk korang try ESP + minuman kesukaan.Antaranya ialah;

1) ESP + Milo
2) ESP + Freshmilk (dutchlady perisa strawberry/ coklat)
3) ESP + Freshmilk + Kurma (kurma tu rendam dulu lepas tu, potong kecik-kecik @ blend)
4) ESP + Ribena
5) ESP + Susu Anmum
6) ESP + Horlicks
7) ESP + Nestle Bliss
8) ESP + Mealshake/Performnace drink Shaklee

CARA PENGAMBILAN ESP WAKTU PUASA:
Ambil ketika sahur dan selepas berbuka

TESTIMONI PENGGUNAAN ESP


Testimoni ESP untuk kurus

Testimoni ESP untuk Kecantikan Kulit Wajah
Testimoni ESP untuk menambahkan susu ibu.
Testimoni ESP untuk cara minum dan set kesuburan



Untuk tempahan:
PM Facebook : Mas Neza Omar
E-mail : masneza223@gmail.com
SMS/Call : 019-684 3847



No comments:

Post a Comment