Tuesday, July 16, 2013

Rawat Kulitmu di rumah


Walau sibuk sepanjang hari anda pasti tetap ingin tampil cantik.Apatah lagi bagi anda yang selalu berurusan di luar, tentu memerlukan anda kelihatan menarik sentiasa.Tidak terbatas jenis dan warna kulit, semua boleh tampil cantik. Jika tidak mempunyai masa ke Spa atau Saloon, lakukan saja rawatan di rumah.

KAEDAH RAWATAN:

1) Bersihkan wajah
Shaklee enfuselle purifying cleansing gel
            Lakukan setiap malam sebelum tidur.jangan gunakan sabun badan untuk membersihkan wajah, tapi gunalah sabun yang bersesuaian untuk kulit anda.Jangan lupa sapukan susu pembersih bagi anda yang memiliki kulit sensitive atau kering (untuk lembapkan kulit).

2) Skrub

            Bagi menanggalkan sel-sel kulit mati di wajah untuk membolehkan sel kulit baru tumbuh, wajah perlu diskrub. Kebiasaannya, setiap 3 minggu akan berlaku pertumbuhan sel kulit yang baru.Gunakan skrub wajah setiap 2 hari sekali bagi anda yang memiliki kulit berminyak manakala sekali seminggu bagi yang berkulit kering, normal atau sensitive.

3) Segarkan wajah
Shaklee enfuselle purifying toner
            Selain menyegarkan wajah, toner atau penyegar juga membantu proses mengecilkan liang-liang roma.Sebaiknya, pilih toner yang mengandungi bahan asas air untuk kulit normal atau kering.

4) Stim wajah

            Stim wajah boleh membuatkan kulit anda lebih relaks dan ringan.Gunakan besen berisi air panas lalu titiskan minyak pati lavender ke dalamnya.Kemudian, dekatkan wajah menghadap ke arah besen itu kira-kira 25cm, lalu selimutkan wajah sehingga ke kepala dengan tuala kering selama lebih kurang 5-8 minit.

5) Masker

            Untuk menanggalkan sel kulit mati dan bersihkan wajah, gunakan masker seminggu 1x. Sapukan masker pada wajah selama lebih kurang 15 minit, kemudian bersihkan dengan air suam.Gunakan penyegar dan pelembap setelah selesai membersihkan wajah.
Shaklee enfuselle hydrating moisturizer
Anda masih tercari-cari produk yang bersesuaian dengan kulit anda? Tak payah cuba jenama lain.Shaklee ni memang dah sesuai sangat! Ramai yang dah mencuba tau dan ianya SANGAT BERKESAN.Tempahlah sekarang!


Untuk mendapatkan Produk Shaklee atau pertanyaan lanjut,sila hubungi

MAS NEZA
SMS/Whatsapp : 016-607 3849
E-mail : masneza223@gmail.com

No comments:

Post a Comment