Monday, July 1, 2013

VITAMIN SHAKLEE UNTUK RESDUNG / ALLERGI

Assalamualaikum.kira-kira 8 hari lagi kita akan mula berpuasa.Saya mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak dan semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada Ramadhan yang sebelumnya.Perbanyakkanlah amal ibadah di bulan yang penuh barakah ini. Di samping itu, kesihatan juga perlu dijaga.
Oklah, pada entri kali ini saya akan menceritakan tenatnag Set Resdung/allergi Shaklee.Secara asasnya, terdapat set ini mengandungi 3 jenis Set Resdung/allergi yang berlainan. Ia di bahagikan kepada Set Untuk Lelaki, Set Medium Untuk wanita dan Complete Set untuk Wanita.Boleh tengok iklan kat bawah ni;


1)      Untuk Set Resdung/Allergi bagi Lelaki

Ia mengandungi 3 vitamin iaitu;
-          B-complex
-          Alfalfa
-          Vitamin C

Apakah kebaikan kesemua vitamin ini?

a)      B-COMPLEX: ia membantu meredakan alahan . Ia juga mengandungi kesemua 8 bitamin (B1, B2, B3,B5,B6,B12, asid folik dan biotin)

b)      ALFALFA : alfalfa dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.Ia diperbuat daripada tanaman Alfalfa (medicago sativa) secara organic di California yang bebas drpd pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos( bebas drpd kimia). Alfalfal berupaya melawan alahan (memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitive, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan).Ia juga berupaya melegakan keletihan.

c)       VITAMIN C : Meningkatkan system imun dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bacteria dan kuma, mengukuhkan system imun, mengurangkan alergi pada hidung, kulit dan asthma. Selain itu, ia juga mampu menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom selesema.

2)      Untuk Medium Set Resdung/Allergi bagi Wanita


Ia mengandungi 4 vitamin iaitu;
-          B-complex
-          Alfalfa
-          Vitamin C
-          GLA Complex

Apakah kebaikan vitamin-vitamin ini semua?

# Bagi B-COMPLEX, ALFALFA, VITAMIN C sila refer di atas.

#GLA COMPLEX: Setiap kapsul GLA meruapakan sumber terbaik Omega-6 dan ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.GLA mampu memperbaiki inflamasi kulit, eczema,allergi, kegatalan hidung.Di samping itu, GLA juga membentuk prostaglandin untuk mengawal hormone wanita, membaiki symptom PMS seperti kesakitan , mood swing dan sakit payudara.

3)      Untuk Complete Set Resdung/Allergi Bagi Wanita

Ia mengandungi 5 vitamin iaitu;
-          B-Complex
-          Alfalfa
-          Vitamin C
-          GLA Complex
-          Energizing Soy Protein (ESP)

Khasiat kelima-lima vitamin adalah seperti berikut;

# Untuk B-COMPLEX, ALFALFA,VITAMIN C, GLA COMPLEX kesemua khasiatnya, sila refer pada set A dan B.

# Energising Soy Protein (ESP);
Ö Baik untuk hormone- kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.Apabila hormone anda stabil, kesemua masalah seperti allergi akan dapat diatasi secara automatik.
Ö Awet muda, mencegah pigmentasi- asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan lain-lain. Ia juga memperbaiki masalah rambut gugur, kedutan pada kulit dan keradangan kulit.

CARA PENGAMBILAN:
1)      B-COMPLEX : Ambil 1 tablet selepas sarapan pagi
2)      ALFALFA      : Ambil 2 biji selepas mkn tengahari
3)      VITAMIN C  : Ambil 1 biji selepas sarapan pagi
4)      GLA COMPLEX : Ambil 1 biji selepas mkn mlm
5)      ESP                    : ambil 1 sudu(bancuh dengan air) ketika pagi

CARA PENGAMBILAN KETIKA BERPUASA:


Untuk tempahan;
PM FB (Mas Neza Omar)

SMS : 019- 684 3847

No comments:

Post a Comment