Thursday, August 1, 2013

Awet Muda Dengan Shaklee Collagen Powder (SCP)

Salam sejahtera kepada semua. Terima kasih kerana mengunjungi blog saya ini.Allright. pada entri kali ini saya ingin share sesuatu dengan anda iaitu Shaklee Collagen Powder (SCP). Jom berkenalan dahulu dengan SCP ni.

SCP (shaklee collagen powder)
Shaklee collagen powder (SCP) adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (sisik ikan merah), sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi diekstrak dari sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat MUDAH DISERAP oleh tubuh dan membantu sintesis kolagen pada lapisan dermis (lapisan kedua kulit) dengan BERKESAN.




FUNGSI DAN TUJUH RAMUAN UTAMA SCP


1) Kolagen dari sisik Ikan Merah : 
sisik ikan merah adalah sumber kolagen PREMIUM dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan  kolagen haiwan.

2) Ekstrak biji Camelia japonica   : 
Biji Camelia japonica terdiri drpd asid oleik, satu emolien dan PELEMBAP KULIT yang hebat, dan isoflavon, ANTIOKSIDAN SEMULAJADI yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Camelia japonica

3) Ekstrak Pfaffia                           : 
Pfaffia juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan biji Camelia japonica , ia akan membantu PEMBENTUKAN KOLAGEN dan asid hyaluronic. Asid ini mmemainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu-tisu tubuh untuk menjadikan kulit LEMBUT LEMBAP dan LICIN.

4) Elastin drpd kolagen ikan           : 
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi TEGANG, memberikan reaksi MELANTUN apabila DITARIK.

5) Vitamin C dan B                       : 
Vit C menggalakkan  penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas merosakkan kulit kita.
Vit B terlibat dlm metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

6) Ekstrak kekerang                     : 
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kpd sendi-sendi dan melegakan ketidakselesaan mata.

7) Lactobacillus acidophillus         : 
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula usus yang sihat dan mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


MANFAAT UTAMA:


  • Menghilangkan garis-garis halus dan kedutan pada wajah.
  • Menjadikan anda tampak lebih muda.
  • Kolagen juga membantu menguatkan rambut dan meransang pertumbuhannya semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit menjadi lembap dan elastisiti bertambah baik.
  • Membantu mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan (contoh kulit kendur ditangan, leher)
  • Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
  • Baik untuk mata.Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat.Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik walaupun anda semakin menua.

OK, banyak sangat MANFAAT Collagen ni kan?
KESAN dapat dirasai seawal 4 HARI!!!!


Antara testimoni penggunaan Collagen Shaklee ialah;

Pn.L - SY rasa penangan hebat SCP daripada segi kulit..semakin gebus, halus mulus dan hilang stracth marks di perut. Rambut pun semakin bermaya dan lembut.

Kemudian, daripada segi sendi dan lutut bertambah Sihat!..ALmaklum baru buka sekolah..kelas duduk di level paaling atas..Tangga yg curam dan tinggi memang menyakitkan kaki,lutut dan urat berhaari-hari!! Tapi, sy perasan, semenjak consume SCP, sakit lutut dan lenguh-lenguh kaki sy naik turun tangga hari-hari semakin berkurangan!! Marvelous!!!! Marvelous!!! Alhamdulillah, dengan Izin Allah..Cepat SCP ni bertindak balas dalam tubuh Che'Pah walaupon masih kotak pertama SCP ketika itu. 

1 lagi kes. Actually, bermula sy consume alfalfa..healing crisis yang sy hadapi ialah period yg pendek (5-6hari). Sdgkan sejak remaja,kitaran haid sy cukup 28hr dan bila period tempohnya 14 hari..Jadi rasa mcm tak best,kalau2 msh banyak darah kotor yg masih berada dalam tubuh sbb selama ini mmg period 14hr(1st week pngaliran tenat)..so,sy try stop alfalfa bila sy start COLLAGEN.Sekarang sudahpon masuk kotak kedua.


Kesan drpd Consume COLLAGEN. Period sy awal seminggu. Dan pengaliran tenat mmg sangat tenat sehingga kluar banyak gumpalan2 darah! (Which is luar biasa tenatnya) Alhamdulillah! Mmg sgt lega..

Mudah2n ini petanda yg baik. Sangat runsing bila membaca ttg cists ,fibroid, cancer and anything related it .


Itu adalah antara testimoni penggunaan SCP.

APA TUNGGU LAGI?
JOM PAKAT BELI COLLAGEN SHAKLEE




UNTUK TEMPAHAN, hubungi

SMS/ WhatsApp : 016-6073894


No comments:

Post a Comment