Friday, April 18, 2014

Shaklee Produk Tambah Susu Badan

SET PENYUSUAN Shaklee terdiri daripada;


  • ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
  • ALFALFA COMPLEX
  • OSTEMATRIX
  • B- COMPLEX
FUNGSI setiap Supplemen ialah;

1. ESP
Berat 1 tin ialah 850 gram

Komposisi utama susu ibu adalah protein, diikuti dengan kalsium, dan barulah vitamin, mineral, lemak dll.
Protien adalah makanan sel yang mana kita tahu 25% badan kita adalah protein, unsur kedua terbesar selepas air (75% badan kita adalah air). Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian.

2. ALFALFA COMPLEX
Alfalfa Complex mempunyai 2 size yang berebza.
Small size mengandungi 330 tablet
Large Size mengandungi 700 tablet

Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik pd bby..susah nak kena kembung.Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa.

3.OSTEMATRIX
1 botol mengandungi 120 tablet mudah larut

Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia membantu membanyakkan susu secara tidak langsung. Jika anda perasan, ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.Jika anda mengalami masalah ini pengambilan set ini amat digalakkan.

4. B- COMPLEX
1 botol mengandungi 120 tablet

Membantu menstabilkan emosi ibu. Antara punca kekurangan susu badan ialah stress dan emosi terganggu, Justeru pengmabilan B Complex membantu menghindarkan stress dan melancarakan pengaliran susu ibu.

UNTUK MAKLUMAT LANJUT dan MENDAPATKAN SET PENYUSUAN ini, sila hubungi
MAS NEZA

SMS/Whatsapp : 016-607 3849

No comments:

Post a Comment